Schiedamseweg 57   3121 JE  Schiedam   email: info@jensdesign.nl   Tel:010-4704862    Fax:010-4713067

NIEUWS

DSC02166
DSC02158
sharpie
BRAVOURE3
HUDSON26MENKEN02
boattech
h36prev103
WK voorpagina
n1
080-40m-side01 (2)02
profile103
prev103

Altena Yachting heeft het eerste jacht uit de Streamline serie opgeleverd. Het bijna 15m lange schip heeft de maximale afmetingen voor de Franse kanalen, maar toch een vast stuurhuis boven de achterhut. Hierdoor is het interieur zeer ruim.

Voor meer informatie:
www.altena-yachting.nl

Op de Open Dagen van De Drait Yachting vond een unieke gebeurtenis plaats. Er lagen maar liefst 5 Bravoures op een rijtje in 4 verschillende modellen: 34, 39, 40 en 45. Een prachtig gezicht, mede door het mooie weer.

De eerste Bravoure 45 was te zien op Boot Holland 2009. Inmiddels is zij te water gelaten en was dus drijvend te zien op de Open Dagen bij De Drait Yachting.

In Waterkampioen 23/24 is uitgebreid aandacht besteed aan de Sharpie. De Sharpie is een 9.50m trailerbaar zeiljacht dat tewater gelaten is in 2008. Het is een uniek schip met twee uitneembare masten, een hefroer en hefkiel. Door het hefroer en de hefkiel valt het schip rechtop droog. Het ontwerp is gebaseerd op een traditioneel scheepstypen uit de Verenigde Staten.

De Bravoure 50 is het nieuwste ontwerp dat wij hebben gemaakt voor de Drait Yachting. Het is het vierde ontwerp in de serie Bravoure 34, 40, 45 en 50. Op dit moment zijn de Bravoure 34, 40 en 45 in bouw. Januari 2009 start de bouw van de Bravoure 50.

De Hudson is een nieuw ontwerp voor Menken Maritiem. De Hudson heeft een lengte van 7.85m en is leverbaar met motoren die een snelheid mogelijk maken tot 35 knopen. In de open kuip bevindt zich een afsluitbare kombuis en in het voorschip een kleine kajuit met toilet. De eerste 10 boten zijn reeds verkocht.

Onlangs is dit 23m motorjacht te water gelaten. Het styling en interieurontwerp van dit jacht is van Guido de Groot. Wij hebben het gehele technische ontwerp incl. het snijpakket gemaakt. Het jacht is gebouwd in St. Petersburg, Rusland.

Op 24 april heeft Martin op de conferentie Boat Tech Asia in Singapore een lezing gegeven over het ontwikkelen en bouwen van pluggen en mallen voor de bouw van kunststof jachten. In de afgelopen jaren hebben we veel ervaring opgedaan m.b.t. dit onderwerp. Een deel van de lezing behandelde alternatieve methodes voor het bouwen van pluggen. In sommige gevallen zijn er nl. snellere of goedkopere methodes dan de meest gebruikelijke.

Dit jacht wordt ontworpen voor een Nederlandse eigenaar. Het heeft een lengte van 24m en is vanzelfsprekend zeegaand, maar moet ook door Frankrijk kunnen. De breedte en doorvaarthoogte zijn dus beperkt tot resp. 4.90 en 3.45m

Dit motorjacht is de volgende in de Hudson serie van Menken Maritiem. Het is het grotere zusje van de Hudson 26 en met een lengte van 36 voet een echt comfortabel snelvarend jacht. De Hudson is ook leverbaar in een waterverplaatsende versie met een geringe diepgang. In deze versie heeft het jacht een tunnel. Inmiddels zijn er van de Hudson 36 twee schepen verkocht: een langzame en een snelle versie.

Recent zijn twee tests van de Bravoure 45 gepubliceerd. Eén in Waterkampioen en één in de Motorboot. Door op de voorpagina te klikken kunt u deze op uw gemak lezen.

Dit 23m Motorjacht is op 18 december tewater gelaten in St. Petersburg. Het jacht is ontwikkeld in samenwerking met Guido de Groot Design voor een Russische werf. Van dit jacht zijn er op dit moment 4 in aanbouw.

De bouw van dit 40m motorjacht is gestart. Het jacht is ontwikkeld in samenwerking met Guido de Groot Design voor een buitenlandse eigenaar. Het jacht wordt gebouwd in Turkije

De opdracht voor deze 10m lange sportboot hebben wij gekregen vanuit Azie. De Walkaround 31 kan worden uitgerust met twee buitenboordmotoren van 225 pk of met een z-drive met diesel van 260pk.

De Newport Bass Convertible is een volledig nieuwe versie van de Newport Bass. De unieke open kuip van de Newport Bass heeft een grote populariteit. Toch is er veel belangstelling voor een meer conventionele uitvoering. Deze wordt op dit moment ontwikkeld. We hebben wel kans gezien de unieke rondzit van de open versie te handhaven.

Op dit moment werken we hard aan dit ontwerp voor een 17m polyester snelva- rend Motoryacht. In januari gaat men beginnen met het bouwen van de pluggen en mallen. Wij leveren het volledige ontwerp, inclusief het ontwerp voor de technische installaties. De opdrachtgever is een Chinese werf. Maximale snelheid van het jacht zal circa 34 knopen bedragen.

Op dit moment werken wij aan deze zeer speciale opdracht. Deze aluminium motorcatamaran zal worden gebruikt als duikbootmoederschip. Tussen de rompen kan ze een kleine duikboot ophijsen en transporteren. De huidige duikboot haalt een diepte van 500m en er wordt gewerkt aan een nieuwe met een maximale duikdiepte van 1250 meter. Ook deze zal met dit bijzondere schip worden vervoerd. De bouw van dit bijzondere schip vindt plaats bij Baan Jachtbouw in Den Helder.

Op de Hiswa van 2005 was voor het eerst het paviljoen “PASSION FOR BOATS ingericht. In dit paviljoen waren de jachten van bekende Nederlanders te zien. Wij waren vertegenwoordigd met maar liefst 4 jachten, waaronder dit jacht van Jan des Bouvrie.

De Bravoure 34 wordt exclusief gebouwd door De Drait Yachting. Ze is 10.25 m lang en is ontworpen als een comfortabel jacht voor twee mensen met eventueel gasten. Inmiddels zijn er van de Bravoure 34 8 gebouwd. In de loop van het jaar zal van de Bravoure 34 een achterkajuitversie worden geintroduceerd, alsmede een 12.50m lange versie.

Dit bijzondere jacht is ontworpen voor een eigenaar die ook in zijn jacht op zoek is naar efficientie. Dit slanke jacht bereikt een hoge range en snelheid met kleine motoren. De perfecte zeegangseigenschappen maken dit jacht bij uitstek geschikt voor lange comfortabel reizen.

Dutchess is aangekomen in Rotterdam op 26 september 2003. Ze werd direct vanaf het containerschip te water gelaten en is daarna dierct op eigen kiel naar Sassenheim gevaren. Volg de link voor spectaculaire foto´s van de tewaterlating en het transport.

De onlangs geintroduceerde Newport Bass is nu in volle productie. De eerste vijf jachten werden direct verkocht vanaf tekening. Er zijn drie interieurversies en er is een snelle versie beschikbaar met een topsnelheid van 28 knopen. Inmiddels zijn er van de Newport Bass 26 stuks verkocht, waarvan 4 als snelle versie.

De eerste Riffler Pilot werd vanaf tekening verkocht in december 2002.

Op 29 november 2002 werd de eerste Jan des Bouvrie Riffler opgeleverd aan Jan des Bouvrie zelf. Het jacht werd opgeleverd met een spectaculaire demonstratie die de bijzondere eigenschappen van dit ontwerp ten volle lieten zien.

Onze nieuwste opdracht: een 24 meter Motorjacht voor een buitenlandse opdrachtgever.

De constructietekeningen zijn net klaar van dit ontwerp. Constructie is volgens Lloyd’s Register.


Schiedamseweg 57
3121 JE  Schiedam
email: info@jensdesign.nl
t 010 4704862      f 010 4713067